Pedagogical Aspects of Training in Modernity

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14295/idonline.v18i73.4075

Keywords:

Pedagogical aspects of training, Modernity, Teaching profession

Abstract

This study discusses pedagogical aspects of training in modern times. The school is a social institution that aims to promote changes and transformations in society through educational processes. The teaching profession is an educational practice that consists of the intervention of social reality through education. When it comes to school education, it is the teachers who provide this intermediation. Therefore, the training of those who will be trained becomes central in formal educational processes, towards the preservation of a civilization that contains better possibilities for life and co-participation for all. Therefore, understanding and discussing the training, working conditions and careers of teachers, and, as a result, their professional identity configuration, becomes important for understanding and discussing the educational quality of a country or a region. It was therefore concluded that the school still demands public policies that recognize the importance of solid and continuous teacher training, in order to obtain a better quality in education.

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Author Biographies

Reinaldo da Costa Sacramento, Instituto Federal do Amapá

Graduado em Letras - Língua Portuguesa pela Universidade do Estado do Pará. Especialista em Metodologia do Ensino de Língua Portuguesa e Literatura pela Faculdade ATUAL e Especialista em Educação Global, Desenvolvimento Humano e Gestão da Inovação pela UNIFUTURO. Mestre em Linguagem, Comunicação e Cultura pela Universidade da Amazônia (UNAMA). Atualmente é professor de Língua Portuguesa no Instituto Federal do Amapá.

Tiago Teixeira da Silva, Fundação Mineira de Educação e Cultura – FUMEC, MG

Bacharel em Sistemas de Informação. Mestre em Sistemas de Informação e Gestão do Conhecimento, pela Universidade Fundação Mineira de Educação e Cultura – FUMEC, Belo Horizonte-MG, Brasil.

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Published

2024-10-31

Issue

Section

Artigos