Teaching and Assisted Practices and Active Methodologies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14295/idonline.v18i73.4065

Keywords:

Active methodologies, Teaching-learning, Innovative methodological strategies

Abstract

The use of active methodologies redesigns the traditional teaching and learning scenario, as they allow the student to be placed at the center of the teaching and learning process, making them the builder of their knowledge through a curriculum that adds different disciplines, enabling him to broaden his perspective on human beings, in their relationships with society and the environment. Therefore, it is essential to prioritize the use of innovative methodological strategies, which allow the development of a graduate with a profile capable of mobilizing changes in and for the work process. It was therefore concluded that teaching in which the student can reflect on their actions and verify their positioning as a social and political subject is important and urgent. These are the so-called pedagogical practices, which enable the teacher to propose an increasingly critical and reflective approach.

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Author Biographies

Reinaldo da Costa Sacramento, Instituto Federal do Amapá.

Graduado em Letras - Língua Portuguesa pela Universidade do Estado do Pará. Especialista em Metodologia do Ensino de Língua Portuguesa e Literatura pela Faculdade ATUAL e Especialista em Educação Global, Desenvolvimento Humano e Gestão da Inovação pela UNIFUTURO. Mestre em Linguagem, Comunicação e Cultura pela Universidade da Amazônia (UNAMA). Atualmente é professor de Língua Portuguesa no Instituto Federal do Amapá. 

Cleyde Nascimento da Silva, Florida Christian University - Orlando - EUA.

Graduação em Letras - Português pela Universidade Estadual Vale do Acaraú. Pós-Graduada em Metodologia do Ensino Superior, Metodologia do Ensino de Língua Portuguesa e Estrangeira pela Centro Universitário Internacional Uninter, em Educação a Distância pela Universidade Católica Dom Bosco e em Educação Global, Desenvolvimento Humano e Gestão da Inovação pela Unifuturo. Mestrado em Ciências da Educação pela Florida Christian University.

Tiago Teixeira da Silva, Universidade FUMEC, Belo Horizonte, MG.

Bacharel em Sistemas de Informação. Mestre em Sistemas de Informação e Gestão do Conhecimento. Universidade FUMEC, Belo Horizonte, MG.

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Published

2024-10-31

Issue

Section

Artigos