Experiences of Secular Religious Education in Contemporary Times

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14295/idonline.v18i73.4062

Keywords:

Religious Education, Social transformations, Sciences of religion

Abstract

This study aimed to discuss the experiences of secular religious education in contemporary times. Religious Education, just like any other cultural aspect, is constituted and constructed within a historical-social context that goes through countless changes and natural transformations of human evolution, in which some of these changes mark the history of humanity due to the impact they cause on the subjects who composes it. The study concluded that, by adopting the sciences of religion as a reference, it seems to imply consent and guarantee respect for what is different, seeing the existence of different religious manifestations as cultural practices, where each subject has their own way of revering the sacred. It is understood in this way that religion is represented as something important in the social and ethical life of citizens.

 

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Author Biographies

Reinaldo da Costa Sacramento, Instituto Federal do Amapá

Graduado em Letras - Língua Portuguesa pela Universidade do Estado do Pará. Especialista em Metodologia do Ensino de Língua Portuguesa e Literatura pela Faculdade ATUAL e Especialista em Educação Global, Desenvolvimento Humano e Gestão da Inovação pela UNIFUTURO. Mestre em Linguagem, Comunicação e Cultura pela Universidade da Amazônia (UNAMA). Atualmente é professor de Língua Portuguesa no Instituto Federal do Amapá.

Teresinha Silva de Araújo, Centro de Ensino Superior do Amapá

Graduação em Direito pelo Centro de Ensino Superior do Amapá. Chefe do Núcleo de Correição Administrativa Disciplina - Corregedoria Geral do Estado do Amapá.

Tiago Teixeira da Silva

Bacharel em Sistemas de Informação. Mestre em Sistemas de Informação e Gestão do Conhecimento.

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Published

2024-10-31

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Section

Artigos