Music Therapy and its Therapeutic Impacts in Alzheimer's Patients: Integrative Review

Authors

  • Ana Clara Pereira Nunes Faculdade Independente do Nordeste (FAINOR)
  • Bianca Gomes Vieira Dias Faculdade Independente do Nordeste (FAINOR)
  • Adna Gorette Ferreira Andrade Faculdade Independente do Nordeste (FAINOR)

DOI:

https://doi.org/10.14295/idonline.v17i69.3884

Keywords:

Alzheimer's disease, Therapeutic Impacts, Music therapy

Abstract

Alzheimer's is a pathology that can be classified to a greater or lesser extent, some patients who are in the initial stage of the disease, may not present significant impairment of memory and physical, motor, and intellectual skills. This work aims to analyze studies based on impacts Therapeutic effects of music therapy in patients with Alzheimer's. The present study is an integrative review, with a broader methodological approach referring to reviews, allowing the inclusion of experimental studies and non-experimental for a complete understanding of the analyzed phenomenon, based on PubMed, LILACS and Scielo. Through the search for data in these scientific bases, five articles were obtained that affirm the beneficial impacts of music therapy on individuals with Alzheimer's Disease.

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Author Biographies

Ana Clara Pereira Nunes, Faculdade Independente do Nordeste (FAINOR)

Graduanda em Fisioterapia pela Faculdade Independente do Nordeste (FAINOR). Vitória da Conquista, Bahia, Brasil.

Bianca Gomes Vieira Dias, Faculdade Independente do Nordeste (FAINOR)

Graduanda em Fisioterapia pela Faculdade Independente do Nordeste (FAINOR). Vitória da Conquista, Bahia, Brasil.

Adna Gorette Ferreira Andrade, Faculdade Independente do Nordeste (FAINOR)

Fisioterapeuta pela Faculdade de Tecnologia e Ciências (FTC), Especialista em Saúde Pública com ênfase em Saúde da Família pelo Centro Universitário Internacional (UNINTER); Mestre em Ensino pela Universidade do Vale do Taquari (UNIVATES). Vitória da Conquista, Bahia, Brasil. E-mail:  [email protected].

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Published

2023-12-30

Issue

Section

Artigo de Revisão