The Importance of People Management for the Success of an Organization

Authors

  • Natanoelha Menezes dos Santos Faculdade São Francisco de Juazeiro – FASJ
  • Jamille Alves Cabral aculdade São Francisco de Juazeiro – FASJ
  • Edslany Paixão Pereira Faculdade São Francisco de Juazeiro – FASJ
  • Hesler Piedade Caffé Filho Universidade Federal do Vale do São Francisco https://orcid.org/0000-0002-9261-3466

DOI:

https://doi.org/10.14295/idonline.v17i66.3671

Keywords:

People Manager, Technical Skill, Leader

Abstract

This investigation aimed to identify the main characteristics of a people manager directing the performance in this area. Scholars in the area of people management outline how a people manager profile is to understand the vision of company directors about their contributions to hiring a people manager by relating the profile of a people manager, according to the existing bibliographic collection, with the arguments of directors/managers of companies, on the topic addressed. The investigation was descriptive, quantitative, applying a questionnaire traced with some characteristics of professional profiles that people managers consider when hiring an employee. The survey data point to a population consisting of 100 professionals in the management area, responding through a questionnaire. In view of the feedback from the survey, it was evident that these managers consider the technical skill, at the time of hiring, these professionals must have, in addition to skill, knowledge and agility in the execution of activities. In controversies, the other characteristics pointed out in the bibliographic study. And what they exert least in the face of the research carried out (30%) was the conceptual ability, which refers to the ability of the organizational vision and mastery of working with ideas and concepts, theories, and abstractions.

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Author Biographies

Natanoelha Menezes dos Santos, Faculdade São Francisco de Juazeiro – FASJ

Discente do curso de MBA em Gestão de pessoas com ênfase em Coaching, pela Faculdade São Francisco de Juazeiro – FASJ.

Jamille Alves Cabral, aculdade São Francisco de Juazeiro – FASJ

Discente do curso de MBA em Gestão Empresarial e Marketing, pela Faculdade São Francisco de Juazeiro – FASJ.

Edslany Paixão Pereira, Faculdade São Francisco de Juazeiro – FASJ

Discente do curso de MBA em Gestão Empresarial e Marketing, pela Faculdade São Francisco de Juazeiro – FASJ.

Hesler Piedade Caffé Filho, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Professor de Graduação e Pós da Unibras Juazeiro. Administrador pela Universidade Estácio de Sá; MBA em Gestão Estratégia de Negócios - Escola Eng. Eletromecânica da Bahia (2006); Especialista em Marketing pela Faculdade São Francisco de Juazeiro; Mestre em Gestão de Políticas Públicas pela Univ. Federal Recôncavo Baiano. Doutorando Profissional em Agroecologia e Desenvolvimento Territorial. Professor de Graduação e Pós dos cursos de Gestão Pública da Univasf; Coordenador da Especialização em Gestão Pública da Univasf; Coordenador MBA em Logística da Unibras Juazeiro.

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Published

2023-05-31

Issue

Section

Artigos