The Importance of storytelling in the development of children at Creche Nossa Senhora do Perpétuo Socorro
DOI:
https://doi.org/10.14295/idonline.v16i64.3668Keywords:
creativity, knowledge, ludic, imaginationAbstract
The present work aimed to understand how fundamental the use of storytelling is in the school environment, also analyzing the different ways that can be carried out, in order to bring knowledge and better understand how effective Playfulness is in children's lives. The main objective was to further awaken the imagination of children, letting them interact and express themselves throughout the activity. The work shows some of the infinite ways of innovating in the classroom, arousing the students' curiosity, they showed interest and had attention throughout the experience. It is then concluded that the objective was achieved, showing that good planning accompanied by a good accountant is enough to awaken the student's interest in reading, it is a powerful and charming way of teaching and also of learning, and is also essential for orality. from the students.
Downloads
References
BOCCATO, V. R. C., Metodologia da pesquisa bibliográfica na área odontológica e o artigo científico como forma de comunicação. Rev. Odontol. Univ. Cidade São Paulo, São Paulo, v. 18, n. 3, p. 265-274, 2006. Disponível em: https://arquivos.cruzeirodosuleducacional.edu.br/principal/old/revista_odontologia/pdf/setembro_dezembro_2006/metodologia_pesquisa_bibliografica.pdf .Acesso em: 15 out.2022.
BEDRAN, B., A arte de cantar e contar histórias. Nova Fronteira, 2013.
CONCEIÇÃO, J. S., SANTOS, J. F. D., SOBRINHA, M. C. A. M.,& OLIVEIRA, M. A. R., A importância do planejamento no contexto escolar. Faculdade São Luís de França. v. 4, 2019. Disponível em: https://portal.fslf.edu.br/wp-content/uploads/2016/12/A-IMPORTANCIA-DO-PLANEJAMENTO.pdf. Acesso em: 20 out.2022.
MACEDO, L. D.; PETTY, A. L. S.; PASSOS, N. C., Os jogos e o lúdico na aprendizagem escolar. Artmed Editora, 2009.
MENEGOLLA, M.; SANT'ANNA, I. M., Por que planejar? Como planejar?: currículo, área, aula. Vozes Limitada, 2011.
NILES, R. P.; SOCHA, K., A importância das atividades lúdicas na educação infantil. Ágora: Revista de divulgação científica, v. 19, n. 1, p. 80-94, 2014. Disponível em: http://www.periodicos.unc.br/index.php/agora/article/view/350.Acesso em: 22 out.2022. DOI: https://doi.org/10.24302/agora.v19i1.350
PACCA, J. L. D. A., A Lei Da Inércia: Planejamento Pedagógico e Aprendizagem. Curitiba-PR, Appris Editora e Livraria Eireli-ME, 2018.
PESCE, L.; M. A.D; CLAUDIA, B., Pesquisa qualitativa. Revista de FAEEBA- Educação e contemporaneidade,v.22,n.40,p.19-29,2013. Disponível em: https://www.revistas.uneb.br/index.php/faeeba/article/download/7435/4798. Acesso em:15 out.2022.
PIOVESAN, A.; TEMPORINI, E. R., Pesquisa exploratória: procedimento metodológico para o estudo de fatores humanos no campo da saúde pública. Revista de saúde pública, v. 29, p. 318-325, 1995. Disponível em: https://www.scielo.br/j/rsp/a/fF44L9rmXt8PVYLNvphJgTd/?fo. Acesso em: 15 out.2022. DOI: https://doi.org/10.1590/S0034-89101995000400010
REGATIERI, L. D. P. R., Didatismo na contação de histórias. Rev em extensão, v. 7, n. 2, p. 30-40, 2008. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revextensao/article/download/20511/10942/0. Acesso em: 25 out.2022.
ROLOFF, E. M., A importância do lúdico em sala de aula. X Semana de Letras, v. 70, p. 1-9, 2010. Disponível em: https://editora.pucrs.br/anais/Xsemanadeletras/comunicacoes/Eleana-Margarete-Roloff.pdf .Acesso em: 22 out.2022.
SALOMÃO, H. A. S.; MARTINI, M.; JORDÃO, A. P. M., A importância do lúdico na educação infantil: enfocando a brincadeira e as situações de ensino não direcionado. Portal de psicologia, 2007. Disponível em: https://www.academia.edu/download/45739376/A0358.pdf .Acesso em: 22 out.2022.
SANT'ANNA, I. M. Didática-Aprender a ensinar. Loyola, 1997.
SANTOS, R. M. D., A contação de histórias como instrumento de socialização na educação infantil. 2011. Disponível em: https://www.lume.ufrgs.br/handle/10183/71970 . Acesso em: 25 out.2022.
SANTOS, V. F. A prática da contação de histórias como desenvolvimento de narrativas. 2020. Disponível em: https://bdm.unb.br/handle/10483/28175. Acesso em: 25 out.2022.
SILVA, L. D. C.; ORDINE, Y. O. T. Planejamento docente-estratégias e ações coletivas para o sucesso da aprendizagem: Estratégias e ações coletivas para o sucesso da aprendizagem. São Paulo: Saraiva Educação SA, 2021.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Marília Vanessa da Silva, Maricélia Félix Andrade Bringel
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Os autores detêm os direitos autorais sem restrições, devendo informar a publicação inicial nesta revista, em caso de nova publicação de algum trabalho.